Pozycjonowanie z całą pewnością nie jest prostą sprawą. Szczególnie, gdy mamy a przy tym multum spersonalizowanych zajęć i zaległych projektów „na wczoraj”. Dlatego także przedstawiamy trzy sposoby na pozycjonowanie własnych stron tak, aby efekty zostały szybkie i stateczne.
1. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem katalogów. Ale uwaga! Nie chodzi o żmudne, nudne i czasochłonne wpisywanie prywatnej strony do każdego możliwego katalogu. Znacznie lepszym wyjściem jest skupienie się na 10-20 katalogów, niemniej jednak tylko tych płatnych lub portali typu ogłoszenia usług. Fakt, że trzeba wysłać smsa za wiele zł ze znakomitym skutkiem zniechęca część ludzi do płacenia za znalezienie się w takim katalogu, a to w połączeniu z faktem, że płatne katalogi są o kilka lepsze niż darmowe, sprawia, że mniejszym nakładem czasu, zyskujemy lepsze efekty. W dodatku dodanie strony do kilkunastu katalogów to pomijalnie nieduży wydatek.
2. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem strony wykop.pl. Niemniej jednak znowu uwaga! Nie chodzi zwyczajnie o dodanie pubudzającej ciekawość zawartości na ten serwis, ponieważ linki tam i tak posiadają atrybut no-follow. Chodzi o stworzenie informacji, która będzie na tyle kontrowersyjna, że będą się do niej odnosić ludzi na własnych blogach dając linki do naszego serwisu. Jest to metoda w bardzo niewielu przypadkach stosowana, ale diabelnie skuteczna, o czym świadczy fakt, że wielu zagranicznych bloggerów z powodzeniem tak w tej chwili robi (z pewnością za pośrednictwem odpowiednika serwisu wykop.pl, czyli w dużej liczbie przypadków Digga).
3. Pozycjonowanie strony za pośrednictwem osoby trzeciej. Po prostu! Zamiast skupiać się na pozycjonowaniu własnymi siłami, za niewielką opłatą zlecamy tę usługę firmie (a jeszcze dużo lepiej osobie) trzeciej. Z pewnością nie korzystamy z dużych firm, a z tych, która muszą być tanie, by w ogólności mieć klientów, a które równocześnie pozycjonują dokładnie tak samo z dobrym skutkiem jak duże firmy. Mężczyźni i kobiety takie bez kłopotu znajdziemy np. w stronach aukcyjnych albo na stronach z usługami albo ogłoszeniami drobnymi.