Nienaturalne linki – czy to jest szkodliwe?

Dla pozycjonera próbujące wylansować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, żeby wyświetlała się w wynikach odszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najważniejsze jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej też, aby były to w pełni naturalne linki albo doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a ponadto mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.

Jednym ze sposobności na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych portalach www, gdzie w informacji takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to oczywiście typowe artykuły sponsorowane, jakie odkryć można na wielu stronach internetowych, niemniej jednak w każdej sytuacji zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner z dobrym skutkiem może unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” portalach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako mało wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasem wręcz jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.