Rola katalogowania w pozycjonowaniu

Ogromną rolę pozycjonowania w promocji każdej strony internetowej zna praktycznie każdy webmaster, administrator i posiadacz takiej witryny. Jednakże niedużo kto zdaje sobie sprawę z tego, że ażeby pozycja strony w wynikach odnajdywania systematycznie rosła, konieczne jest wykonanie szeregu niezbędnych czynności. Jedną z nich jest popularne katalogowanie, które polega na tym, że witryna dodawana jest do specjalnych baz i spisów serwisów internetowych, którym jest np polski katalog www.

Rolą katalogowania w pozycjonowaniu jest przede wszystkim znaczne zróżnicowanie linków przychodzących, które nie pochodzą już jedynie z jednego źródła, ale z dziesiątek a wręcz setek różnorakich katalogów. Co więcej opcją jest także dodanie linka do strony również w opisie wrzucanym na katalog stron, co pomaga w pozycjonowaniu na mniej oblegane frazy , a dodatkowo jeszcze bardziej różnicuje anchory. Bez wątpienia pozycjonowanie za poradą takich metod testuje się nie tylko w przypadku „słabych” fraz, gdzie rywalizacja jest relatywnie mała. Dosłownie przeciwnie, bo również przy bardziej obleganych słowach podstawowych pozycjonowanie za pomocą katalogowania doskonale spełnia własną rolę, ułatwiając szybsze osiągnięcie wyników. A to w biznesie SEO jest fantastycznie istotne, szczególnie gdy chodzi o zdobywanie kontrahentów. Tutaj powstaje natomiast zasadnicze pytanie – czy katalog stron może być wykorzystywany również do promocji witryn firmowych, oficjalnych serwisów firm, które powinny dbać o jakość nie tylko swoich wirtualnych wizytówek, ale również to, skąd wiodą do nich linki.