Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jedną z zaporowych przeszkód, które dla wielu osób oznaczają rezygnację z pozycjonowania, są koszty powiązane z tego rodzaju usługami. Nie ma bowiem co ukrywać, że nie należą one do najmniejszych, w szczególności gdy chcemy zamówić pozycjonowanie i usługi SEO dla strony firmy działającej w konkurencyjnej branży. Z drugiej strony nie trzeba jednakże w tej samej chwili rezygnować – pozycjonowanie również dobrze można przeprowadzić dla mniej konkurencyjnych i obleganych fraz, przynoszących nieco gorsze, ale nadal pozytywne rezultaty. Trudno dobitnie określić koszty ponoszone na rzecz usług SEO, ponieważ ich wyliczenie zależy od szeregu różnorakich czynników, przede wszystkim rodzaju słów i fraz podstawowych, dla których prowadzone są pozycjonowanie i usługi SEO. W koszty wliczają się bowiem nie tylko takie detale w jaki sposób praca pozycjonera i czas poświęcony na optymalizację witryny, niemniej jednak także budowa zaplecza, zakup nowych, unikatowych tekstów a niekiedy też podmiana grafiki na bardziej tematyczną. Dlatego też koszty pozycjonowania wręcz dla tej samej frazy mogą być różne w współzależności od firmy dokonującej wyceny. Rozbieżności są zaś niezwykle ogromne: jedna firma za pozycjonowanie i pozycjonowanie cena zażąda sumy astronomicznej, wykręcając się wysokimi kosztami budowy zaplecza, druga z kolei zaproponuje stawkę minimalną, ażeby tylko dostać klienta. Dlatego warto jest poszukać kilku ofert – w Internecie na blogach i stronach firmowych, forach tematycznych, wyliczyć ich średnią stawkę i dopiero później szukać firm, która zaproponuje zbliżoną do tej stawki cenę.